2011-ųjų „Verslo akademija“ jau išleido pirmąją savo ugdytinių laidą, rezultatai tiesiog puikūs, jie su kaupu pateisino ne tik organizatorių, bet ir dalyvių lūkesčius. Norime pasidalinti įspūdžiais iš akademijoje vykusių renginių, pristatyti eigą ir pasiektus rezultatus.

“Verslo akademija” – tai jaunimo verslumo ugdymo modelis, kurį sudarė dvi pagrindinės veiklos: moksleivių verslumo turnyras ir jaunimo verslumo mentorystė. Taip pat lygiagrečiai visiems “Verslo akademija” dalyviams buvo suteikiama galimybė dalyvauti nemokamuose viešuose seminaruose verslo vystymo temomis.

Viešinimo kampanija

Viešinimo kampanija prasidėjo rugsėjo mėnesį Kauno miesto savivaldybėje spaudos konferencija, kurioje buvo pristatyta „Verslo akademija“ bei jos partneriai susirinkusiems žurnalistams bei savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus atstovams. Po spaudos konferencijos viešojoje erdvėje pasirodė straipsniai ir naujienos apie akademiją. Lygiagrečiai viešinimo kampanija su partnerių įtraukimu vyko šiais kanalais:

  • Bendradarbiaujant su JCDecaux Kauno viešojo transporto stotelėse porą spalio savaičių buvo patalpinti „Verslo akademija“ reklaminiai plakatai.
  • Kauno miesto viešąjame transporte buvo pakabinti „Verslo akademija“ plakatai.
  • Radijoje „Extra fm“ buvo galima išgirsti ne tik „Verslo akademija“ reklaminį klipuką, bet ir interviu su projekto vadovu ir mentoriumi Grantu Pažėra.
  • ”Verslo akademija” buvo viešinama partnerių dienraštyje ”15 min“ kaip reklaminis skelbimas ir užsakomuosiuose straipsniuose.
  •  Organizatorių skaičiavimu, viešinimo kampaniją su partnerių logotipais pamatė ir pastebėjo apie ketvirtadalis Kauno jaunimo, o tai sudaro 19,5 tūkst. asmenų.
  • Jaunimo organizacijų būstinėse, Kauno miesto mokyklose, gimnazijose, universitetuose buvo iškabinta apie 100 plakatų.

Vieši seminarai

“Verslo akademija” projekto metu buvo surengti penki viešieji seminarai, kuriuose susirinkę dalyviai galėjo pasisemti teorinių ir praktinių žinių iš patyrusių verslo pasaulio atstovų. Buvo rengiami tokie seminarai:

  •  „Verslo pradžia paprastai ir suprantamai“

Lektorius Donatas Žiogas – „Verslininkų namų“ direktorius, Verslo informacijos centrų asociacijos pirmininkas, turintis ilgametę verslo pradžios konsultavimo patirtį. Seminaro tikslas buvo verslą pristatyti paprastai ir suprantamai kaip visiems pasiekiamą, ir  įgyvendinamą idėją bei paskatinti jaunus asmenis imtis savarankiškos veiklos. Seminaro metu lektorius trumpai pristatė verslo pradžios galimybes ir kylančias problemas praktinėje veikloje. Taip pat buvo apžvelgtos paramos galimybės pradedantiesiems verslininkams.

  •  „Verslo vystymo stadijos marketingo aspektu“

Lektorius Ramūnas Gumbis savo karjerą pradėjo įmonėje UAB ”Schneidersoehne Baltija” (dabartinė UAB” Papyrus Lietuva”) Šioje įmonėje dirbo 8,5 metų, taip pat aktyviai prisidėjo prie rinkodaros mechanizmų kūrimo, įvairių projektų bei akcijų rengimo. Šiuo metu yra įmonės UAB”BIUROO” akcininkas ir direktorius, UAB”ETIBALTUS” direktorius. Seminaro metu pateikiami praktiniai patarimai nuo ko pradėti ir ką reikia žinoti kuriant, vystant įmonę – kaip pasirinkti pavadinimą, logotipą, prekės ženklą, reklamos būdus, veiklos vietą, UAB „BIUROO.LT“ vystymosi pakopos ir taikyti marketingo sprendimai, marketingo komplekso elementai (4P) iš praktinės pusės.

  • “Nuo ko prasideda ir kaip kuriamas verslas?”

Lektorius Grantas Pažėra. Seminaro metu buvo kalbama apie verslo kūrimo pradžią, kylančias problemas ir reikalingus išteklius, pradedančiojo nusiteikimą, požiūrį bei kitus pradedančiajam verslininkui svarbius aspektus. Mentorius Grantas Pažėra provokavo dalyvius, diskutavo su jais apie jų turimas verslo idėjas, bandė išsiaiškinti kiekvieno dalyvio gebėjimus ir norą pradėti verslą. Seminaras vyko skirtingu nei įprasta būdu – lektorius pakankamai atkakliai ir net reikliai stengėsi įtraukti kiekvieną susirinkusį į diskusijas, svarstymus. Tikimės, kas Granto jaunatviškas entuziazmas ir didelė verslininko patirtis sužavėjo ne vieną dalyvį.

  • “Verslo sekmė: kaip nusipirkti jau egzistuojančią įmonę ir paversti ją sėkminga”

Sėkmingo verslo savininkė Erika Gibėžaitė, lektorė, nesudvejojusi įsigyti jau įsteigtą įmonę ir joje realizuoti visas, per septynerių metų sukauptą buhalterinės apskaitos srityje darbo patirtį, kilusias idėjas. Seminaro metu lektorė pristatė savo verslo pradžios patirtį įsigijus jau veikiančią įmonę, taip pat buvo aptarti verslo pradžios ir vystymo, finansų apskaitos klausimai

  • “Teoriniai marketingo aspektai praktikoje”

Lektorė Smiltė Juraitė jau 7 metus dirba viešbučių ir restoranų versle. Marketingo vadovės arba įmonės vadovės pareigas užėmė viešbučiuose Klaipėdoje, Druskininkuose ir Kaune. Seminare-diskusijoje buvo aptariamas įvairių teorinių marketingo aspektų pritaikymas praktikoje: marketingo plano schema, „marketingo ir pardavimų dueto“ sąveika, paslaugos pristatymo formos, unikalumo išraiškų paieška, klientų „prisijaukinimas“ santykių palaikymas ir kita.

Iš viso viešuose seminaruose dalyvavo 250 jaunuolių. Atlikus vertinimo apklausą paaiškėjo, jog dalyviai liko patenkinti seminarų kokybe bei gautomis tiek teorinėmis, tiek praktinėmis žiniomis.

Dviejų dienų verslo plano mokymai

Mokymus vedė UAB „Konsultus“ lektorius Tomas Vasiliauskas – individualių sprendimų meistras. Patirties sėmėsi dirbdamas verslo konsultacinėse įmonėse, Pasaulio banke (World bank), vykdydamas privačią konsultacinę praktiką, dėstydamas aukščiausio lygio vadovams. Dirbdamas įgijo strategijų, galimybių studijų, investicinių projektų, projektų, skirtų finansavimui pritraukti, patirtį. viejų dienų mokymų  programa apėmė: verslo planavimo būtinumą, verslo aprašymą, rinkodarą, gamybą, finansus.

Mentorystės užsiėmimai

Dvidešimt atrinktų dalyvių (ugdytinių) ir keturi verslininkai (mentoriai) buvo apmokomi taikyti grupinę mentorystę. Dalyviai, buvo suskirstyti į optimalias grupes po 5 žmones, susitikinėjo su verslininkais – buvo taikoma grupinė mentorystė. Susitikimų metu dalyviai kartu su verslininkais plėtojo, tikrino savo verslo idėjas, sėmėsi patirties, atliko pirmuosius žingsnius savo versle.

„Verslo akademija“ mentoriai: Grantas Pažėra Viktoras Valkūnas, Vaidas Bernotas bei Ramūnas Gumbis.

Trys ugdytiniai įsteigė savo verslus lygiagrečiai su projekto pradžia, todėl projekto metu mentoriai jiems daug padėjo įvairiais verslo pradžios klausimais. Dar 6 ugdytiniai susitikimų su mentoriais metu išsigrynino savo verslo idėjas ir pradėjo žengti pirmuosius žingsius nuosavame versle, todėl artimiausiu metu įsteigs savo įmones. Perspektyviausias ugdytinis buvo apdovanotas UAB „BIUROO“ įsteigtu prizu – rinkinys verslo pradžiai. Taip pat po vertinimo vienam atrinktam dalyviui įteiktas partnerio UAB „Docinta“ įsteigtas prizas – finansų apsktaitos, buhalterijos kursai.

Moksleivių verslumo turnyras

Moksleivių verslumo turnyras vyko keturiais etapais. Pirmąjame etape – ekonominių žinių olimpiadoje, dalyvavo 20 versliausių Kauno moksleivių, kurie galėjo išmėginti savo turimas žinias atsakinėdami į „Verslo akademija“ organizatorių sudarytą testą, kuris susidarė iš ekonominių, verslo ir kitų su verslu susijusių tematikų klausimų.

Antrajame etape turnyro komandos sprendė atvejo analizės užduotis ir rengė į keblią padėtį patekusios aukštųjų technologijų įmonės gelbėjimo planus.

Trečiajame etape moksleivių komandos varžėsi žaisdamos VŠĮ „Verslo iniciatyva“ sukurtą simuliacinį verslo žaidimą EcoSim Maynard. Simuliacinis žaidimas leido atsiskleisti dar vienai moksleivių įgūdžių grupei. Žaidimo metu dalyvius stebėjusi ir vertinusi komisija vertino: ar buvo pasidalinta funkcijomis, kūrybiškumą, strateginį planavimą, derybinius įgūdžius, lyderystę komandoje, tikslų išpildymą ir bendrą komandos pasirodymą.

Ketvirtajame etape, po derybų užduoties paaiškėjo Moksleivių verslumo turnyro nugalėtojai, kuriais tapo trijulė iš Saulės gimnazijos, pasivadinusi gana šmaikščiu pavadinimu „Staskos fan Klubas“, jiems atiteto pagrindinis turnyro prizas – Europos Parlamento narės Laimos Andrikienės įsteigta kelionė į Europos Parlamentą Briuselyje. Kiti moksleiviai buvo apdovanoti „Šviesa“ ir „Alma Littera“ leidyklų knygomis.

Po sėkmingai išleistos „Verslo akademija“ ugdytinių laidos, VšĮ „Verslo iniciatyva“ kartu su Kauno reigiono smulkių ir vidutinių verslininkų asociacija bei VšĮ „Verslininkų namai“ įsipareigojo ir toliau padėti bei konsultuoti projekto dalyvius, padėti jiems kurti ir plėtoti verslo idėjas. O „Verslo akademija“ dar grįš ir 2012-ais metais. Tikimės sulaukti dar daugiau energingų ir verslių dalyvių, kuriems galėtume padėti įgyvendinti jų svajonę – įkurti nuosavą verslą.